zaterdag 2 september 2017

Een beestige trui

In augustus was ik al begonnen met sweaters maken voor de jongste snoes.
Het weer straalde zowat herfstsfeer uit dus ik kon het niet laten.
Zo zag je HIER mijn eerste exemplaar. 
Voor de tweede versie gooide ik het over een andere boeg. Ik ging voor een beestige trui!





De stof komt nog van mijn lading Elvelyckan-stoffen. Nog steeds even mooi, zacht en heerlijk om te verwerken. Ik zie mijn stapeltje stof stilletjes aan kleiner worden, maar ik ben dubbel zo blij als ik er een kledingstuk bij heb. 




In het tweede boek van Stof-voor-durf-het-zelvers vind je een patroon van een basistrui.
Bij dat patroon sluiten de naden op de schouders. Ideaal om oortjes tussen te zetten! 
Wil je weten hoe? Hieronder vind je een stappenplan. 


Stappenplan


Stap 1: Knip 4 oortjes uit in de vorm die jij het liefst wilt. 2 maal de kleur van de trui en 2 maal de kleur van de binnenkant van de oren (dat kies je dus zelf ).

Stap 2: Leg voor beide oortjes de goede kanten op elkaar en speld vast.  


Stap 3: Stik nu vast. 
Let op! Onderaan niet dichtstikken, dit dient als keergat.


Stap 4: Keer het geheel naar buiten.



Stap 5: Plooi het oortje van beide kanten naar het midden. 
Let op! De zwarte stof blijft aan de bovenkant.





Stap 6: Speld de oortjes vast op het achterpand zoals je ziet op de foto.



Stap7: Leg het voorpand op het achterpand met goede kanten op elkaar en stik vast aan de schoudernaden.


Stap 8: Draai het geheel naar buiten.



Stap 9: Strijk met flockfolie een leuk dierensnoetje op de trui.


Stap 10: Werk de trui verder af, dan krijg je dit als resultaat...



TIP: Gebruik vlieseline als je het gevoel hebt dat de oortjes niet van zichzelf gaan blijven staan. (Vaak is dat het geval bij zwaardere stoffen)



Wij zijn alvast blij met deze beestige trui die nu in de kast hangt.
Veel succes iedereen!



Stof: Elvelyckan-design
Patroon: basistrui - SVDHZ2
Berensnoet: Pinterest
Flockfolie; Veritas



Bedankt voor jullie bezoekje!
Volg mee op Facebook, Blogloin' of Instagram.









10 opmerkingen: