zondag 30 juli 2017

Vakantiepret: schilderen op plexiglas


Voor deze constructie moet ik manlief bedanken. Een stuk plexiglas tussen een houten voet.
Tijdens het schooljaar wou ik er graag eentje voor thuis en twee voor in mijn klas. We hebben ze dus al eerder gebruikt. Voor regenachtige dagen zoals deze, komt dit goed van pas. 



Even piepen naar elkaar en dan schilderen maar!




Het is zo leuk dat ze elk aan een kant kunnen schilderen. Het lokt interactie uit. Zo deden ze kiekeboespelletjes tussendoor en volgden ze elkaars penseel.
Maar dat is niet het enigste wat deze constructie te bieden heeft. Eens ze ouder zijn kunnen ze elkaars schilderijen aanvullen. De ene schildert een hoofdje, de andere schildert er haar op. 
Bij mooi weer kan je het zelfs mee naar buiten nemen. Wat je door het plexiglas ziet, kan je naschilderen. Zo kunnen ze een mooi landschapje creëren.  



Schortjes zijn echt nodig bij mijn kinderen. Het zijn tenslotte smospotjes. 
Zie ons klein kunstenaartje! ❤


Als laatste maakten we afdrukken. Een blad papier erop hangen, goed wrijven en er terug afhalen.
Zo hebben ze nog iets om te bewaren.





Je ziet het, weer of geen weer. Vakantiepret is er altijd! 



Bedankt voor jullie bezoekje!
Volg mee op Facebook, Bloglovin' of Instagram.

8 opmerkingen:

  1. Hoe prachtig! En wat een top idee!!! Ik ben zelf ook (kleuter)juf en wil het zeker proberen in mijn klas!!! Nu nog een lieftallige vrijwilliger aanspreken in huis om zoiets te maken... 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar haal jij toch altijd die toffe ideetjes!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voordeel van bijna 10jaar kleuterjuf zijn, dat komt vanzelf :D

      Verwijderen
  3. Heel leuk idee!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen