zondag 7 mei 2017

Wikkelkleedje

Oh wat vind ik deze schattig!
Een wikkelkleedje...
Eerder maakte ik al wikkelbloesjes, maar zo een wikkelkleedje kon mij ook wel bekoren.
In het boek 'schattige kinderkleren naaien' kan je daar een recht modelletje van terugvinden. 
Nu, ik heb het meer voor kleedjes die kunnen zwieren. Dus gebruikte ik enkel het bovenpand van het patroon. Als onderpand zette ik een rimpelrok aan. 
Lekker speels en vrolijk! 

🌷🌷🌷





Uit de paarse stof van het bovenstuk maakte ik zelf biaislint om het geheel af te werken.
Dat kan je gemakkelijk met een biaisbandmaker.







Ik zou willen zeggen: "Tijdens de fotoshoot is geen enkele tulp gewond geraakt.", maar helaas is er toch eentje gesneuveld.
Die kleine handjes waren iets te snel...
Jammer voor het tulpje.
🥀




Patroon: boek: schattige kinderkleren maken - met rimpelrok
Stof bovenstuk: geen idee! Gevonden in mijn stoffenkast :)
Stof rok: Veritas




Volg mij via Facebook, Bloglovin' of Instagram


18 opmerkingen:

  1. Heel mooi,ze staat er wederom geweldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi jurkje! Ik zou het zo voor mijn 10-jarige maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Zou perfect kunnen. Helaas dit patroontje maar tot 3 jaar. Maar misschien bestaat het ergens anders?

      Verwijderen
  3. Toffe foto's van een schattig meisje in heel mooi kleedje ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, zo tof! Met die rimpelrok is het direct veel frisser. In een ver verleden maakt ik dat wikkeljurkje ook al eens, maar vond het wat te stijf. Dit is een ideale oplossing! Bedankt voor het idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahja kijk voila! Mijn dochters staan ook niet echt met A-lijntjes...

      Verwijderen
  5. zo tof zeg!! wil ik ook wel eens proberen! echt leuk gevonden ook, zo met dat rimpelrokje eraan!

    BeantwoordenVerwijderen